Самоосвіта



Учитель готується до хорошого уроку все життя.
Така духовна і філософська основа професії й
технології нашого труда; щоб дати учням іскру
знань, учителю потрібно увібрати ціле море світла. 


В. Сухомлинський
         Учитель - основна дійова особа у реформуванні сучасної освіти. Змінюються орієнтири освіти – змінюється й сам вчитель, змінюється мета й завдання його освітянської діяльності. Сучасний педагог має бути готовим до змін, а тому доволі актуальною є проблема неперервної освіти, спрямованої на професійне становлення, вдосконалення педагогічної майстерності й підвищення кваліфікації..
Сучасні вимоги до педагога на перше місце ставлять систематичну самостійну роботу з розвитку професійної компетентності, поглиблення його теоретичних знань та практичних умінь. Отже, проблема самоосвіти стає все більш актуальною. Відмітною ознакою самоосвіти педагога є те, що результатом його роботи виступає розвиток учнів, як наслідок особистісного самовдосконалення й професіонального.  Тому вчитель має постійно оновлюватися, розвиватися індивідуально.
***************************************************************************

Мій автопортрет.
Хотіла я бути вчителем з дитинства? Скоріше це бажання прийшло непомітно. Спочатку з'явилася любов до математики і точних наук, а потім можливість пояснювати матеріал однокласникам.
Прийшовши працювати в рідну школу, я поринула у справжнє життя вчителя. Звичайно, спочатку було трохи страшно. Адже потрібно не просто провести урок, а побудувати його таким чином, щоб учень міцно оволодів знаннями, та й взагалі підготувати учня до дорослого життя. І тоді я почала шукати свої педагогічні напрямки. Аналізувала свої помилки та помилки інших вчителів. За порадою зверталася до досвідчених учителів, а часто просто спостерігала, думала й робила висновки.
В чому ж моя педагогічна ідея?
По-перше, це переконання в тому, що дитина – найбільша цінність суспільства. Адже сьогоднішні школярі – завтрашні дорослі. Важливо підготувати дитину до дорослого життя. Я вважаю, педагогу необхідно передбачити і забезпечити ті умови, в яких найбільш повно реалізується внутрішній потенціал учня в досліджуваній освітній галузі, створити бадьору, світлу і творчу обстановку, створити на уроці ту середу, ту площину, в якій найбільш повно можуть розкритися творчі здібності дитини, і здійснюватиметься постійний її інтелектуальний ріст.
Свою роль як вчителя інформатики я вбачаю в тому, щоб забезпечити учнів інструментами, які допоможуть їм не загубитися в сучасному інформаційному суспільстві. Кожну хвилину кількість інформації у світі зростає. Навички роботи з інформацією, оволодіння інформаційно-комунікаційними технологіями – це ключ до успішного навчання, а в подальшому – до успішної діяльності у дорослому житті.
По-друге, це прагнення до постійної самоосвіти та самовдосконалення.
Сьогодні фантастичними темпами розвиваються технічні і програмні засоби. Кожні два роки відбувається модернізація апаратних і програмних засобів обчислювальної техніки. Такого розвитку однієї галузі історія науки і техніки ще не знала. Щоб встигати за розвитком засобів обчислювальної техніки, потрібна особиста цілеспрямованість і постійне бажання дізнаватися про те, що відбувається в світі інформаційних технологій.
У сучасній школі немає більш важкої професії, ніж учитель інформатики. Кожен рік треба вносити корективи в досліджуваний матеріал, бути в курсі всіх новинок техніки і програмного забезпечення, адже часто діти ставлять питання про нову програму або просять розповісти про нову марку телефону. Іноді я не можу відповісти на їхні питання, але це тільки підштовхує мене до самоосвіти. Вчитися і вміти застосувати свої знання – ось заповіді людини, яка бажає стати професіоналом своєї справи!
По-третє, це навчання через дії. «Те, що я читаю, я забуваю; те, що я бачу, я запам'ятовую, те, що я роблю сам, я розумію і вчуся цього на все життя». Цей вислів Конфуція підштовхнув мене до таких інноваційних методів навчання, як проблемні питання, проектування і завдання дослідницького характеру. Вибудовую роботу так, тому що на практиці зрозуміла, що знання, здобуте самою людиною, залишається в пам'яті значно довше, ніж просто почуте на уроці.
В роботі з дітьми я керуюся головним принципом: нехай учень повірить у себе, і тоді він зможе освоїти найважчий матеріал і отримати задоволення від своєї маленької перемоги.
В цьому полягає моя педагогічна ідея. І якщо мені поставлять питання: «Чи не пошкодувала, вибравши професію вчителя?», я відповім: «Ні». Я будую своє життя так, щоб гідно носити ім'я Вчителя. І кожен мій день – це черговий крок до цього високого звання!

***************************************************************************
 Середовище програмування Scratch

Немає коментарів:

Дописати коментар